Πιστεύετε ότι η κοινοβουλευτική δύναμη της ΝΔ είναι αρκετή για την προώθηση και τη συνέχιση των μεταρρυθμίσεων;

Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2007

Υπερ-υπουργείο

Παρελθόν αποτελεί το Υπουργείο Αιγαίου, το οποίο με απόφαση του πρωθυπουργού συγχωνεύθηκε με το Υπουργείο Ναυτιλίας. Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τοποθετήθηκε ο Γ. Βουλγαράκης και υφυπουργός ο Π. Καμμένος, στον οποίο ανατέθηκαν οι αρμοδιότητες του υπουργείου Αιγαίου. Η απόφαση του πρωθυπουργού αποτελεί το πρώτο βήμα στην υλοποίηση της πάγιας δέσμευσής του για μικρότερο και περισσότερο ευέλικτο κυβερνητικό σχήμα, ειδικά σε περιπτώσεις σύγχυσης αρμοδιοτήτων (όπως συνέβαινε με τα δύο προαναφερθέντα υπουργεία και όπως η πρόσφατη ιστορία απέδειξε ότι συνέβαινε μεταξύ των υπουργείων Εσωτερικών και Δημόσιας Τάξης).

Έχει αποδειχθεί ατελέσφορη και αναποτελεσματική η διχοτόμηση των θεμάτων που αφορούν την ακτοπλοΐα με την παροχή συναρμοδιότητας σε δύο υπουργεία, όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Και αυτό γιατί το υπουργείο Ναυτιλίας ήταν αρμόδιο για τη σύνδεση των νησιών με τον Πειραιά, ενώ το υπουργείο Αιγαίου για τη σύνδεση των νησιών μεταξύ τους. Δεν ήταν λίγες οι φορές που η ύπαρξη δύο καθεστώτων σχετικά με το ίδιο θέμα προκαλούσε καθυστερήσεις έως και ματαίωση στη λήψη αποφάσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η χρόνια διαμάχη των ακτοπλοϊκών εταιρειών γύρω από την άγονη γραμμή που ήταν στην αρμοδιότητα του υπουργείου Αιγαίου.

Οι όποιες αντιδράσεις αναφορικά με την κατάργηση του αυτόνομου υπουργείου Αιγαίου είναι εύλογες και αυτό που έχει σημασία τώρα είναι, η Κυβέρνηση να συνεχίσει τις προσπάθειές της για μεταρρυθμίσεις στο χώρο της ακτοπλοΐας, την εξυγίανση των δύο μεγάλων λιμανιών, Πειραιά και Θεσσαλονίκης και τη μετατροπή των άγονων γραμμών σε γόνιμων. Το στοίχημα αυτό πρέπει να κερδηθεί. Γιατί συνδέεται με την ανάπτυξη των νησιών μας, τον τουρισμό και την ακτοπλοΐα Και οι πολιτικοί προϊστάμενοι του νέου εγχειρήματος, μπορούν να αποτελέσουν εγγύηση στο δρόμο αυτό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: